Menu Zamknij

O nas

W chwili obecnej Mex Polska S.A. wraz ze spółkami powiązanymi organizacyjnie i kapitałowo tworzą Grupę Kapitałową, która zarządza działającymi lokalami gastronomicznymi Grupy, rozwija sieć posiadanych placówek zarówno ze środków własnych Grupy jak i poprzez udzielanie franczyzy na posiadane w swoim portfelu koncepty gastronomiczne zewnętrznym inwestorom.

Grupa posiada w swoim portfelu i rozwija cztery rozpoznawalne i bardzo popularne koncepty gastronomiczne : „Pijalnia Wódki i Piwa”, „The Mexican”, “Prosty Temat” i naleśnikarnie „PanKejk”.

Grupa rozwija sieć lokali „Pijalnia Wódki i Piwa” głównie w oparciu o innowacyjny model franczyzy. Korzyścią takiego rozwoju jest brak konieczności ponoszenia własnych nakładów inwestycyjnych i ryzyka z tym związanego. Opracowane przez Grupę warunki franczyzy są jednocześnie bardzo atrakcyjne dla inwestorów zewnętrznych, czego efektem jest fakt, że zgłasza się wielu potencjalnych franczyzobiorców. Część lokali rozwijana jest w oparciu o środki własne i kredyty bankowe, a następnie zostają przekazane w zarządzanie franczyzobiorcom.

Działalność Grupy Mex polega na rozwoju sieci restauracji o ujednoliconym charakterze i wystroju. Mex Polska SA. jest właścicielem znaków towarowych i know-how i wraz ze   spółkami  Grupy  zajmuje się zarządzaniem i rozwojem sieci bistro „Pijalnia Wódki i Piwa”,  „The Mexican” i „PanKejk”.  Część lokali Grupy prowadzonych jest bezpośrednio przez spółki  własne należące do Mex Polska SA. , pozostałe  prowadzone  są przez spółki Grupy należące do franczyzobiorców –  podmioty, z  którymi  Mex Polska SA. jest powiązana poprzez więzi kapitałowe, organizacyjne lub osobowe. 

  

MODEL BIZNESOWY

W ramach działań rozwojowych Grupa wyszukuje i analizuje potencjalne nowe lokalizacje pod kątem ich późniejszej przydatności,  na podstawie wcześniej opracowanych   kryteriów powstałych na bazie wieloletnich doświadczeń w trakcie rozbudowy poszczególnych sieci . W dalszej kolejności kadra Grupy bierze czynny udział w przygotowaniu planów adaptacji  oraz procesie   prac remontowych, aż do momentu kompleksowego przygotowania  obiektu  i oddania do użytkowania. W przypadku rozwoju poprzez franczyzę, Grupa prowadzi poszukiwanie i nabór, a następnie  selekcję potencjalnych podmiotów do udzielenia franczyzy – franczyzobiorców.  Następnie współpracuje z wybranymi podmiotami zarówno na etapie akceptacji  właściwej lokalizacji,w procesie adaptacji lokalu  jak i w trakcie prowadzenia bieżącej działalności.

HISTORIA

Zawiązanie Spółki Mex Polska S.A. miało na celu konsolidację działalności restauracyjnej prowadzonej dotychczas, w kilku lokalizacjach na terenie Polski, pod wspólną marką „The Mexican”. Założycielami i pomysłodawcami pierwszej restauracji, a potem również koncepcji gastronomicznej „ The Mexican”, byli Andrzej Domżał, oraz Joanna i Paweł Kowalewscy.

Idea stworzenia sieci restauracji narodziła się w 2007 roku wraz z pomysłem na utworzenie holdingu. Od momentu zawiązania „MEX POLSKA” S.A. jasnym celem i dążeniem osób nią zarządzających było stworzenie grupy kapitałowej, która – sama nie prowadząc działalności operacyjnej – poprzez zapewnienie udziałów w spółkach zależnych, czuwałaby nad spójnością i jednolitością w zakresie prowadzonej działalności gastronomicznej oraz zarządzałaby grupą. Idea ta uformowała się ostatecznie w roku 2008, kiedy to przystąpiono do wykupywania udziałów spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, prowadzących poszczególne restauracje.

Pierwsza transakcja miała miejsce dnia 27 marca 2008 roku ”Mex Polska” S.A. nabyła 100% udziałów w Villa sp. z o.o. W kolejnych latach miał miejsce dynamiczny rozwój Grupy. W chwili obecnej w  skład Grupy Kapitałowej, oprócz Mex Polska S.A., wchodzi kilkadziesiąt spółek, których aktualną liczbę podajemy w sprawozdaniach finansowych.

Loading
WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien